Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
We do not use cookies of this type.
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.
We do not use cookies of this type.
Analytics cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
We do not use cookies of this type.
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
We do not use cookies of this type.
Unclassified cookies are cookies that we are in the process of classifying, together with the providers of individual cookies.
We do not use cookies of this type.
Nella Roma di fine Cinquecento e inizi Seicento si inscrive la decorazione di una cappella nella chiesa del Gesù a Roma, come all’epoca venne in auge ad esaltazione della fede cattolica e con la denominazione di “ciclo” (pittorico); decorazione, nel nostro caso, riguardante san Francesco d’Assisi. Quasi ignorato fino al Novecento, il ciclo francescano in oggetto è stato ampiamente e attentamente illustrato e spiegato dallo storico Raffaele Russo anche con acute indagini circa la paternità delle opere pittoriche in esame. La presente pubblicazione offre poi ampie e acute indicazioni sulle realtà francescane – personaggi, episodi, spiritualità – in relazione alle rappresentazioni pittoriche in causa. Ne è derivata un’opera di storia di arte e di cultura di francescanità.